Tuesday, October 31, 2017
golongan perosak bisnes org dan hidup tak sudah2 mnyusahkn org!!

assalam.....


bila last aku masuk dlm page ni? dlm ni mmg ruang utk aku tulis puas2 apa ke bende yg aku tak puas hati.


lama2 skali baru ada isu. dan isu kali ni kira agak besar jugak sbb kali ni bukan stakat mcm lahanat punya terbakar, tapi bila dh smpai ke tahap nk hancurkan bisnes aku dan geng aku, tu dah lebih. golongan musibat punya org.


masa mula2 lg mulut tu pun dh tak boleh pcaya. sebut la janji mcm2 nk sponsor bg duit la, kejesama la, tp last2 habuk pun takde. yg jadi sakit hati tu bila org sound dia, dia sound kita balik pulak mcm dia tu lg tua dr kita. bodoh takde otak ke apa! dh la ckp tu bahasa kuang ajor, takde adab, biadab, bodoh, takdok otak dan sewaktu dgnnya.


puas jugok la geng aku tu sound elok2 suruh bg kejesama sbb niatnya nk bantu kengkwn. yg start jd panas bila kitorg bukak satu booth masa cuti deepavali hari tu. kitorg mmg plan nk bukak situ selama semggu sblum tpaksa buat 3 hari jer sbb dpt jemputan ke satu tmpat utk jmpa pelawat dr turki.


yg jadi cite besar tu, psl masa hari pertama kitorg jaga booth. mlm tu aku pulak tpaksa bekejar ke hspital sbb anak aku demam panas dan masuk wad. lpas je abih keje booth ptg tu, aku trus la gi spital jaga anak aku, ganti dgn bini aku yg jaga 2 org lg kat rumah. so, mmg mlm tu aku tak mandi la sbb jaga anak aku.


esok tu lepas doktor dh siap check smua bagai, dlm tghari tu, suhu anak aku pun dh ok balik. so dh blh balik rmh, cuma tggu surat discaj je. bini dgn mak aku dtg tghari tu. so dpt la tukar syif balik jaga anak aku yg sakit ni. aku pulak ptg tu trus bincang dgn geng aku dan suruh dia tggu kat tmpt booth sementara aku dtg. so bini aku jaga anak aku sambil tggu surat discaj kat spital.


masa jaga booth ptg tu, aku turun dgn baju yg semlm. lg la rupa mcm org tak mandi sehari sbb jaga anak sakit. dlm keadaan mcm tu pun aku blh jer turun pi jaga booth ptg hari ke-2. masa ni la isu tu meletup mcm bom atom, diorg yg 3 ekor tu duk wasap tak puas hati sbb kitorg sound awal2 pasal apa yg takde komitmen tak dpt turun jaga booth sedangkn aku yg keadaan mcm ni blh jer buat?!


sbb dh xpuas hati, mula la ada sekor yg sound2. sekor kene tendang dr grup, sekor kene keluar dan yg sekor lg ikut jugak. yg mengikut tu pun jenis kepala biul jugak. smpai geng aku kate yg tu sekor bodo takleh nak ajor. org dah bgtau elok2, dia taknak ikut.


geng aku suruh aku sabar2 dulu. so yg 1st aku buat, return smula brg2 kdai kabin cabuk tu. so aku pun buat la. return brg skali dgn nota. biar terkejut sikit si pemalas lahanat tu. duduk dlm kabin nk mkn gaji buta sambil duduk senang2 takyah buat keje?! byk la songeh! tggu la esok2 org dtg kedai hantar brg utk repair, mase tu ko rase la bende bertimpa atas btg hidung. muka dah la huduh, perangai malas buruk nk mampos!


pastu skrg ni lg mcm lahanat. semlm geng aku ajak jmpa bincang psl satu hal ni pulak. mmg dah blh dpt hidu dah yg 2 ekor tu bersubahat dgn yg pakai serban tu. diorg bukak satu page pulak guna nama hashtag yg kitorang guna. time2 cuaca sejuk hujan lebat ni tp hati panas terbakar sbb 3 ekor tu bsubahat cantas bisnes org! dasar tak blh tgk org senang.


tu psl jugak geng aku tu kate yg diorg ni mcm bdendam pulak smpai nk jatuhkn bisnes kitorg sbb tak puas hati. walhal diorg la sbnrnye yg bodoh dan bongok sbb takmau kene ajar. buat mnyibuk dgn bisnes org pulak apahal?! kalau dh kluar dr grup tu, takde apa2 urusan lg la. so buat apa lg nk mnyibuk hal bisnes org kalo org nk bgerak ke nak buat apa ke?? apa masalah korg haa??!!!


duit takde, modal pun habuk takde, pastu, nk jatuhkn org pulak. dia ingt org lain xkenal dia tu mcmana. ada yg bgtau dah la perangai pelik, buat bende tak masuk akal ntah apa2. dia ingt kalo nk buruk2kn aku dgn geng aku dgn cite yg buruk2 pun, org akan caye cakap dia ke??! sape nk caye cakap sorg budak yg tak tahu apa2 psl bisnes yg sbuk nk buruk2kan org pastu nk ajar2 org mcm org baru sehari tgk dunia? yg pakai serban tu pun bodoh jugak. dh org suruh pegi blaja ilmu bniaga utk urus kedai elok2 pun tak ikut cakap. bodoh buta kayu jugak. smpai abih org duk bunyi dlm grup 'gabungan' psl dia pun, boleh dia buat bodoh lg mcm takde apa?! kalao org lain, kene kecam mcm nk gile tu reti2 bahasa la kluar dr dr grup. jnis bodo jugak. kate jer takleh dengor cakap org muda2 sbb kene sound direct. abih tu, berapa ramai dlm grup gabungan tu yg tua drp dia?ada dia dengar cakap sesape?! dasar kepala batu! serban tu buat tutup otak bodoh dia jer!


ni lg satu.. yg sekor tu bgtau nnt kat tmpt dia ada nk bukak booth, pastu yg aku naik angin tu, dah la buat hal sakitkn hati org pastu pasal apa pulak nk pinjam2 brg kedai kitorg pulak? siap nak mintak2 40% bhgn dia pulak, apahal? dia ingt aku nk bagi dia ambik untung atas angin mcm tu jer? pegi la mintak dgn 2 ekor rakan subahat tu!



Posted at 04:55 pm by MISTAKEN IDENTITY

 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments







Previous Entry Home Next Entry










If you want to be updated on this weblog Enter your email here:




rss feed